DIASin asiointipalvelu on julkaistu — kaupan osapuolet voivat jatkossa seurata itse oman DIAS-kauppansa etenemistä
DIAS on julkaissut 7.12.2022 uuden DIAS-kaupan osapuolille suunnatun asiointipalvelun. DIASin asiointipalvelu mahdollistaa huoneisto- ja kiinteistökauppojen osapuolille tietoturvallisesti entistä paremman näkyvyyden DIAS-kauppaan.
Asiointipalvelusta ostajat ja myyjät voivat seurata kaupan etenemistä vaihe vaiheelta pankin valmistelusta aina kaupan viimeistelyyn asti. Palvelu ohjaa ostajia ja myyjiä tekemään tarvittavat toimenpiteet sekä antaa ohjeita DIAS-kaupan eri vaiheisiin. Lisäksi kauppakirja on nähtävissä ennen ja jälkeen allekirjoitusten.
— Uuden palvelun myötä haluamme tehdä DIASista entistäkin paremman ja vastata kaupan osapuolien tarpeisiin paremmasta näkyvyydestä oman DIAS-kaupan tilanteeseen, kertoo DIASilla palvelun kehityksestä vastannut Julia Korpela.
DIASin asiointipalvelu yksinkertaistaa viestintää
Asiointipalvelu tukee välittäjiä ja pankkeja DIAS-kauppaan liittyvässä viestinnässä ja hyvän asiakaskokemuksen luomisessa. Välittäjän työ helpottuu, kun kaupan osapuolet voivat myös itse tarkistaa oman kauppansa tilanteen ja tutustua DIAS-kaupan seuraaviin vaiheisiin.
Palvelua on kehitetty yhdessä pankkien, kiinteistönvälittäjien sekä välitysalan toimijoiden kanssa.
Palvelu on käytettävissä heti kaikissa DIAS-kaupoissa osoitteessa https://asiointi.dias.fi